Flexibele Teamfoto als employer branding tool – Deel 2: Extern

Flexibele Teamfoto is natuurlijk interessant voor intern gebruik; van en voor de medewerkers. Maar ook voor goede binding met de buitenwereld is het gebruik van beeld van het personeel een ideaal middel! Online willen mensen graag zien met wie zij te maken hebben en doen zij liever zaken met personen dan met merken. Mooie beelden van het eigen personeel bieden hier veel perspectief.

De foto’s dragen bij aan een authentieke uitstraling op bijvoorbeeld social media en de website. Dit spreekt niet alleen (potentiële) klanten, maar ook (potentiële) medewerkers aan.

Website

Het is, bijvoorbeeld wanneer je een grote organisatie bent, niet altijd mogelijk om alle medewerkers op de website te laten zien. Wel kun je bij blogs laten zien wie het heeft geschreven. Op de contactpagina wekt een foto van degene die je aan de telefoon kunt krijgen een gevoel van vertrouwen op. En zo zijn er nog veel meer plekken waarop je bepaalde medewerkers kunt laten zien. Denk aan pagina’s over bepaalde afdelingen of nieuwsberichten!

Social media en email

Op social media of in een mailing is het interessant om berichten te plaatsen met beelden van mensen achter het product of de dienst: laat zien wie werkt er bij het bedrijf, deel een succesverhaal, presenteer een nieuwe medewerker. De individuele foto’s van medewerkers lenen zich perfect als profielfoto op LinkedIn, of als e-mailhandtekening.

Offline

Zelfs voor offline gebruik zijn de beelden perfect te gebruiken. Een poster, folder of visitekaartje met een persoonlijke uitstraling!

Tags: