Printmedia vs. online media

Printmedia is niet meer wat het ooit was. Toch wordt de dalende lijn in populariteit minder steil. In vergelijking met vorig jaar is het aantal printmedia dat is verspreid nagenoeg gelijk gebleven. veel minder voorkomt dan een aantal jaar geleden, is er nu toch weer een verhoogde populariteit te zien. Dit blijkt uit de rapportage van NOM over het kalenderjaar 2017.

 

Printmedia vs. Online media

Het gevoel dat je krijgt wanneer je een prachtig magazine, een poster of een folder in handen hebt, daar is iets bekijken op een beeldscherm niet mee te vergelijken. Printmedia is tastbaar en de afbeeldingen komen nog beter tot z’n recht. Ook is er vaak meer aandacht voor drukwerk, omdat er bewust wordt gekozen om het te bekijken. Dit in tegenstelling tot veel online advertenties die ongewild op je beeldscherm verschijnen.

Online media is natuurlijk wel veel goedkoper. Daarbij komt dat het toegankelijk is voor iedereen en op elk moment,  zodat je direct meer informatie kunt opzoeken of een bestelling kunt doen.

 

Dus wat kies je dan?

Je kiest dan voor crossmedia. Crossmedia is het complementair gebruiken van verschillende media kanalen. Volgens onderzoek van Adformatie staat deze trend op nummer 3 van de 5 belangrijkste trends van 2018 volgens 25 CEO’s uit de mediawereld. Gebruik de kanalen naast elkaar en verwijs van online naar offline en omgekeerd! Twee hele simpele voorbeelden zijn: op een business card verwijzen naar het instagramaccount of in een artikel verwijzen naar de website. Natuurlijk zijn de mogelijkheden ontelbaar. Belangrijk is wel om te onthouden dat de verschillende media elkaar aanvullen en niet op zichzelf staande kanalen worden.

FacebookTwitterLinkedInEmail
Tags: