"BUILDING THE AIRPORT OF THE FUTURE”

Hoe communiceer je over een enorm bouwproject?

Schiphol is met bijna 72 miljoen passagiers per jaar één van de drukste luchthavens van Europa. Om het groeiend aantal passagiers te kunnen blijven bedienen bouwt Schiphol een nieuwe pier en terminal. Twee gigantische projecten met een enorme impact voor alle gebruikers van de luchthaven.
Communicatie, zowel intern als extern, is essentieel bij zo’n groot project en daarom wordt gekozen voor een videoserie die ze breed kunnen inzetten. Schiphol vraagt ons een concept uit te werken waarin ze kunnen laten zien waar ze op dit moment mee bezig zijn, waarom ze dit doen en wat er nog op stapel staat.

“Building the airport of the future”

Schiphol bouwt de luchthaven van de toekomst. Een uniek project met één grote uitdaging: de luchthaven moet 24/7 openblijven terwijl de nieuwbouw er dwars doorheen gaat. Dit spanningsveld hebben we als uitgangspunt gekozen voor de docuserie. Vanuit verschillende invalshoeken kijken we naar de bouw. Per aflevering volgen we één of twee gepassioneerde insiders die de kijker meenemen achter de schermen. Zo zien we hoe de architecten tot het ontwerp komen, volgen we de ingrijpende voorbereidingen aan landzijde en kijken we mee met de afdeling Consumers die de meest coole concepten verzint voor de nieuwe pier en terminal.

Schiphol verspreidt de video’s via haar eigen onlinekanalen. Naast 7 afleveringen van 5 minuten maken we korte teasers voor Social.

Ontzorgen

Ontzorgen is een van onze belangrijkste kwaliteiten. Van begin tot eind. Dit is een aanpak die veel klanten aanspreekt. Zo ook Schiphol. We kennen de luchthaven goed. We weten wat past binnen hun communicatiestrategie en wat niet en we kunnen zelfstandig filmopnames doen. Dit is een enorme pré bij het produceren van videocontent. Het gaat snel en het is meestal meteen ‘raak’. Dit scheelt veel tijd en geld. De lijnen zijn kort en het productieproces snel en efficiënt. Het resultaat: een interessante en visueel aantrekkelijke videoserie waar Schiphol veel positieve reacties op heeft ontvangen. Naar verwachting volgt seizoen 2 najaar 2020.